Edytor map

Wiadomo, że gdy klikniemy w "Menu" a następnie w "Edytor map", nie zadziała. W bonusie, będziemy mieli pogrubioną czcionkę. Aby stworzyć mapkę, należy w okno czatu wpisać następującą rzecz:

/editeur as map

o tak:

Ukaże nam się zwyczajny, myszkowy edytor map. Na początku, bazą naszej mapy są oczywiście grunty. Oto wszystkie  (13), z którymi mamy do czynienia:
 

Właściwości wszystkich gruntów:

1. Drewno. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: łatwe
- z serem: umiarkowane

♥ tarcie: średnie
♥ czy można zmieniać kolor: nie

2. Lód. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: bardzo trudne 
- z serem:  bardzo trudne 

♥ tarcie: bardzo małe
♥ czy można zmieniać kolor: nie

3. Trampolina. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera:  zależy jakie odbicie/tarcie
- z serem: zależy jakie odbicie/tarcie

♥ tarcie: -
♥ czy można zmieniać kolor: nie

4. Lawa. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: bardzo trudne 
- z serem:  bardzo trudne 

♥ tarcie: ODBIJA!
♥ czy można zmieniać kolor: nie

5. Czekolada. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: banalne!
- z serem:  łatwizna. 

♥ tarcie: bardzo duże
♥ czy można zmieniać kolor: nie

6/7. Ziemia/Trawa. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: umiarkowane
- z serem:  dosyć trudne

♥ tarcie: całkiem małe
♥ czy można zmieniać kolor: nie

8. Piasek. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: trudne
- z serem: trudne

♥ tarcie: małe
♥ czy można zmieniać kolor: nie
9. Chmura. Cechy:
♥ kolizja:
- z myszkami: nie
- z przedmiotami: tak
♥ czy można zmieniać kolor: nie

10/12 Prostokąt/koło. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: umiarkowane
- z serem:  umiarkowane

♥ tarcie: średnie
♥ czy można zmieniać kolor: nareszcie - tak :)

11. Woda:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: pęęęędzi do góry samo :)
- z serem:  trudne, ale się da!

♥ tarcie: brak
♥ czy można zmieniać kolor: niet.

13. Kamień. Cechy:
♥ łatwość wspinania się:
- bez sera: trudne
- z serem: trudne

♥ tarcie: małe
♥ czy można zmieniać kolor: niee.

Mysie obiekty:

Mysich obiektów jest baardzo dużo, więc pod uwagę wezmę najczęściej używane: łóżko.
Jest ono głównie używane do map plemiennych. Jeżeli chcemy umieścić je na mapie, przenosimy nasz obiekt na mapę, a następnie klikamy na niego. Pokazują nam się różne informacje: nazwa, miejsce położenia (współrzędne, o tym potem),  "Z", oraz możemy zaznaczyć, czy nasze łóżko jest tłem, pierwszym planem, czy może jest odwrócone, no i kolor.

  1. Nazwa: nie dostarcza nam zbyt wielu cennych informacji, admin jednak musiał być głodny, bo pozjadał wszystkie polskie znaki. "óko"?
  2. X: czyli w prosty sposób tłumacząc: jak bardzo po lewej, albo po prawej znajduje się nasz przedmiot :D To tak, jakbyście mieli wiszący tor dla samochodu, i położenie tego samochodu jest właśnie liczbą "X".
  3. Y: to samo co z "X", tylko, że pionowo. Przykładem "Y" w naszym realnym życiu, jest np. położenie windy w naszym bloku.
  4. L (z angielskiego: length, czyli długość, w poziomie) oraz H (z angielskiego: height, czyli szerokość, w pionie) nie dotyczą łóżka, ani innych mysich obiektów.
  5. Z: czyli czy nasz przedmiot jest bardziej z tyłu, czy z przodu. Np: łóżko automatycznie ma mniejsze "Z" niż nasza myszka.
  6. - Tło: jeżeli zaznaczymy "tło", nasz obiekt będzie tłem
         - Pierwszy plan:

           - Odwrócone:




Na pewno coś jeszcze dodam, ale w swoim czasie :)
/Cyzia


1 komentarz: